VÝROBCE REKLAMNÍCH POMŮCEK | RYCHLÁ DODACÍ LHŮTA | BEZPLATNÉ PORADENSTVÍ
Tiskárna

Sítotisk - co to je?
Sítotisk neboli sítotisk je technika, která byla vynalezena za účelem potisku velkých ploch. Jak jistě tušíte, nejdůležitější úlohu při této metodě hraje samozřejmě sítotisk, který umožňuje vytvořit určitý design a následně jej přenést na zvolený tiskový materiál. Tiskové síto je charakteristické svými oky, jejichž průměr není příliš velký. To umožňuje velmi přesný průchod barvy a také zachování nejvyšší kvality tisku.
Podívejte se také na informace o trvalejším značení, jako je například laserové gravírování, které také používáme k označení některých našich výrobků.
Výhody sítotisku
Jednou z největších výhod sítotisku je samozřejmě velmi vysoká trvanlivost materiálů vytvořených s jeho pomocí. Můžeme si být jisti, že potisk trička vytvořený touto technikou se příliš rychle nesmyje. Sázka na výrobky, které byly vytvořeny pomocí sítotisku, je tedy investicí do budoucnosti. Nemůžeme také nezmínit, že oděvy nebo plasty potištěné touto metodou neztratí svůj vzhled ani při vystavení vodě nebo UV záření. Pokud se tedy chystáme vystavit své oděvy nepříznivým povětrnostním podmínkám, bude sítotisk skvělým řešením.
Viz: reklamní pera
Nevýhody sítotisku
Nevýhodou sítotisku je, že není příliš efektivní. Když tuto techniku porovnáte s jinými metodami tisku, zjistíte, že je opravdu velmi časově náročná. To je sice drobná nevýhoda, nicméně nezapomeňte, že pokud chceme, aby něco stálo za naše peníze, budeme si na to muset nějakou dobu počkat. Další nevýhodou sítotisku je efekt "prosvítání" černé barvy, pokud se rozhodneme tisknout bílou na tmavý materiál. Vše však závisí především na samotném materiálu a použité barvě, takže pokud se rozhodnete pro kvalitní výrobek, tomuto problému se vyhnete. Poslední nevýhodou může být to, že sítotisk je vyhrazen pro výrobu velkého množství výtisků, protože pro malé série prostě není rentabilní.
Sítotisk - použití a provoz
Sítotisk je technika, která se používá k potisku jak malých ploch, tak i mnohem větších. Tato metoda se používá k nanášení vzorů na materiály, jako je plast, karton, fólie, dřevo, látka, kov a mnoho dalších. Jak již bylo zmíněno, hlavní výhodou tisku tímto způsobem je, že výtisky jsou odolné vůči všem vnějším vlivům. Proto se sítotisk velmi často používá na předměty, které jsou jim vystaveny, jako jsou například billboardy. Dále se tato technika používá pro různé výrobky, jako jsou obálky, fólie a papírové tašky nebo etikety. Některé naše reklamní tašky s potiskem jsou rovněž označeny pomocí sítotisku. Tato metoda nemá žádná omezení týkající se materiálu nebo velikosti, a proto se velmi často používá v mnoha různých situacích. Kromě tašek sítotiskem potiskujeme také naše firemní mikiny a polokošile.
Sítotisk se provádí přiložením malé síťky na potiskovanou formu, která se objeví v podobě šablony. Šablona je zhotovena tak, aby nepotištěná plocha byla zakryta, takže barva proniká pouze do částí, které nejsou zakryty. Výsledkem je vytvoření požadovaného tisku. Samotný způsob blokování otvorů závisí na aspektech, jako je materiál, hustota rastru a typ inkoustu. Ve většině případů se však používá pokrytí plátna speciální světlocitlivou emulzí, která se nejprve exponuje, poté vyvolá a na samém konci se vymyjí prvky, které nebyly zafixovány. Takto připravená předloha je pak připravena k tisku.
Viz: šňůrky s potiskem
Jak poznáte sítotisk?
Navzdory zdání není rozpoznání sítotisku tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. První věc, na kterou je třeba si dát pozor, je barva. Stříbrný, zlatý, celobarevný tisk nebo tónové přechody nejsou nic složitého, takže barvy budou prostě vypadat dobře. Nejvíce by nám však měla napovědět textura. Pokud se na sítotisk podíváte pozorně, všimnete si velmi malých sítek, kterými prošla barva. Pokud si tedy všimnete, že povrch není dokonale rovný, je to známka toho, že máte co do činění se sítotiskem.